TEMPAHAN UNTUK KAWASAN SIBU DIALU-ALUKAN.. Pengumuman : Kelas masakan dan produk kami ada dijual di Tkt. 1,Shoplot 26, Lorong satria 2B,Taman Desa,Sibu mulai 15 SEPTEMBER 2012. Sesiapa yang berminat sila hubungi admin di 013-8174166 Kami juga ada menjual produk lain. Keterangan lanjut, sharingiscaringasma.blogspot.com

Wednesday, June 29, 2016

Kek Buah Bermalam

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Agak lama dah tak update blog ini. Ada banyak aktivti lain yang tidak mengizinkan saya untuk meluang masa untuk menulis. Puasa dan tinggal beberapa hari lagi, tak terasa masa berlalu sangat pantas.

Pada tahun ini, saya tidak menerima apa tempahan kek sebab banyak komitmen lain yang harus diselesaikan. lagipun  mungkindah masanya untuk berehat hehe. Selama beberapa tahun membuat kek lapis, banyak ilmu-ilmu yang sangat berguna yang InsyaAllah akan membantu dalam usaha  saya ingin membuat perniagaan yang lebih serious , bukan bermusim seperti sekarang ini.

Syukur, saya telah mengambil langkah berani dengan membuka Moreadd Sdn Bhd yang pasti menjadi platform untuk saya berniaga dengan lebih serious.

Tahun ini, saya hanya mengambil tempahan kek Buah sebab senang nak buat dan tak mengambil masa lama untuk penyediaan nya,

Ini resepi yang saya guna , Sumber rujukan resepi ini, adalah resepi lama orang sarawak dan saya ubahsuai ikut keadaan semasa agar lebih mudah penyediaannya.

Bahan-bahannya :

250 gm butter
500gm  gula
5 biji telor
500 gm  tepung
1/2  tin susu pekat
750 gm  kg buah-buahan kering / Kismis

Cara membuatnya :

1. Gula dan butter dipukul hingga kembang.
2. Masukkan telur satu persatu
3. MAsukkan tepung , gaul rata
4. masukkan buah-buahan kering yang telah digaul dengan tepung dan 1 sudu baking powder
5. Perap semalaman
6. Keesokan harinya, masuk dalam acuan dan kukus selama 4 jam.

Selamat mencuba

2 comments: