TEMPAHAN UNTUK KAWASAN SIBU DIALU-ALUKAN.. Pengumuman : Kelas masakan dan produk kami ada dijual di Tkt. 1,Shoplot 26, Lorong satria 2B,Taman Desa,Sibu mulai 15 SEPTEMBER 2012. Sesiapa yang berminat sila hubungi admin di 013-8174166 Kami juga ada menjual produk lain. Keterangan lanjut, sharingiscaringasma.blogspot.com

Saturday, May 21, 2016

Kek coklat lembab paling sedap dan paling mudah

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Anak saya peminat tegar kek coklat. Tapi dia akan hanya sukakek coklat yang betul-betul sedap.
Kalau saya buat kek coklat guna resepiyang ada kat internet, so far dia kata bolehlah..tapi masih tak capai rasa sedap yang dia nak.

One day ada kawan minta saya cuba tepung premix coklat moist. Mulanya saya agak keberatan sebab biasanya permix tak sedap.Tapi dia hantar 50 bungkus. Saya buat satu bungkus nak test rasa.
Biar sipeminat kek coklat yang rasa dan komen. Wah..dia kata kek ini memang sangat sedap. Mcam yang chef profesional buat.

Personally pun, saya rasa macam tu juga. Memang pun, kan yang buat premix tu chef profesional hihi...

Nak buat pun sangat senagn , tempoh persediaan tak sampai 10 minit.


Ini packaging lama, Chef Adly ini sedang dalam proses rebranding dan packaging baru akan menyusul tidak lama lagi. Yang pasti premix ini akan viral.
Saya pun sedang mencari agen untuk kawasan borneo.



Ini kek yang dihasil guna premix ini. Topping dan coklat moist disertakan.

Yang special tentang premix ini ialah coklat tak keras walaupun dimasuk dalam peti sejuk. Rasa setanding dengan Anis Chocolat Moist tapi dengan harag lebih murah sebab kita buat sendiri.

Saya juga ada pelanggan yang menjual choc moist ini yang ready to eat.. boleh tambah income.




Kek birthday guna 2 bungkus tepung premix. Saya sarankan guna acuan 9-10 inci, jadi kek tidak tinggi sangat.
Tutupkanbahagianyang cacat dengan almond flakes. Ini saya hanya guna bahan dalam bungkusan premix.


Atau boleh guna bekas saiz 4 x 4, dan buat topping yang cair.. boleh simpan dalam peti sejuk dan sedia untuk dimakan pada bila-bila masa.




Nanti saya update lagi gambar-gambar coklat lembab ini.

Jika ada berminat nak cuba, boleh WA 0138174166

No comments:

Post a Comment