TEMPAHAN UNTUK KAWASAN SIBU DIALU-ALUKAN.. Pengumuman : Kelas masakan dan produk kami ada dijual di Tkt. 1,Shoplot 26, Lorong satria 2B,Taman Desa,Sibu mulai 15 SEPTEMBER 2012. Sesiapa yang berminat sila hubungi admin di 013-8174166 Kami juga ada menjual produk lain. Keterangan lanjut, sharingiscaringasma.blogspot.com

Saturday, May 21, 2016

Buat Karipap Dengan Mudah

Assalamaulaikum dan salam sejahtera...

Saya minat makan karipap. Salah satu kuih yang wajib saya beli kalau saya ke kedai kuih. Saya suka baking tapi karipap ini tidak ada dalam senarai kuih yang saya akan buat sebab pada saya kuih ini memerlukan kesabaran dan kerajinan untuk membuatnya.

Tapi sejak memiliki mesin falcon, ini tidak menjadi masalah lagi sebab mesin ini telah melakukan 80 % dari kerja membuat karipap
Mesi ini uli dan canai. Kita hanya perlu isi inti dan terap guna acuan dan goreng. Sangat senang dan cepat dan sangat membantu pada usahawan karipap frozen.

Ini rupanya mesin falcon. Sangat user friendly. Berat lebih kurang dalam 10 kg. Mudah untuk dibawa ke mana-mana.




Ini rupanya acuan karipap



Ini hasil aduan yang telah digiling guna mesin. Saya tak sempat update video.
* Kalau nak view video saya ada share di fb page ishah bakery.





Kalau guna tepung 500 mg dapat buat dalam 70 biji karipap saiz sederhana.
Buat 20 biji karipaptak sampai satu jam.


Ini resepi yang saya guna untuk mesin ini;

500gm tepung gandum
2 sudu majerin
200 ml air
1/2 sudu garam

masuk dalam mesin, set gaul 10 minit dan tukar function picit.. adunan yang dah giling sedia untuk letak inti.

Sangat-sangat berbaloi untuk memiliki mesin ini.

Saya menyediakan penghantaran seluruh Malaysia.

2 comments:

  1. Mahal tak harga mesin ni? Kalau nak google cari mesin untuk canai kulit karipap nak taip ape ye sbb tak tahu nama 😅 igt nak beli utk mak, nk buat mini karipap dgn cepat

    ReplyDelete
  2. Mcmana mahu dapatkan acuan utk karipap ni?

    ReplyDelete