TEMPAHAN UNTUK KAWASAN SIBU DIALU-ALUKAN.. Pengumuman : Kelas masakan dan produk kami ada dijual di Tkt. 1,Shoplot 26, Lorong satria 2B,Taman Desa,Sibu mulai 15 SEPTEMBER 2012. Sesiapa yang berminat sila hubungi admin di 013-8174166 Kami juga ada menjual produk lain. Keterangan lanjut, sharingiscaringasma.blogspot.com

Thursday, December 27, 2012

Roti Kosong

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Pagi ni nak makan apa ye? Apa kata buat roti kosong. nanti boleh pelbagaikan. Mungkin nak buat roti john kot.

Tadi belek-belek resepi kat internet..terjumpa resepi ini. saya dapat dari Paty's kitchen.blogspot. Nampak resepinya mudah dan bahan pun ringkas aje,

resepinya :
400 gm tepung roti (saya guna tepung gandum biasa)
1 sydy teh Baking Powder
1 sudu teh bread improver 9 tapi saya x guna)
1 biji telur + air = 180ml. ( adunan tadi agak keras, boleh tambah dlam 10ml air kot)
1 sudu kecil yis segera
4 sudu besar gula.
2 sudu besar majerin
1 sudu besar shortening

cara membuatnya :
saya tak ikut sangat cara yang dicadang oleh Pat. Apay yang saya buat, saya gaul semua bahan tersebut dan adun guna mixer atau bread maker.  Bila adunan sebati, biar 1 jam dan bentukkan ikut suka.
Selamat mencuba.

Ha..ini dia roti kosong, walaupun wajahnya tak licin, tapi lembut dan sedap...



No comments:

Post a Comment