TEMPAHAN UNTUK KAWASAN SIBU DIALU-ALUKAN.. Pengumuman : Kelas masakan dan produk kami ada dijual di Tkt. 1,Shoplot 26, Lorong satria 2B,Taman Desa,Sibu mulai 15 SEPTEMBER 2012. Sesiapa yang berminat sila hubungi admin di 013-8174166 Kami juga ada menjual produk lain. Keterangan lanjut, sharingiscaringasma.blogspot.com

Thursday, September 22, 2011

ROTI PAUN

1.  1 acuan ( 20 biji bun kosong) RM6.00
   sesuai untuk buat Garlic Bun  

Cara nak buat : Potong roti kosong, sapukan dengan garlic butter - caranya tumbuk 2 ulas bawang putih hingga lumat dan dicampur dengan butter, Gaul rata dan sedia untuk disapu pada roti dan bakar dalam oven.
dah siap...boleh makan...


Hi.. today I want to share simple recipe for breakfast or tea break , homemade bun or roti paun . You can use this recipe to make bread loaf as well. Bila dah pandai buat roti dapatlah berjimat , tak perlu beli dan kualiti pasti terjamin. Resepi ini tidak banyak mengguna chemical, and sure lebih selamat dan sihat.
selain dari itu .cubalah guna adunan ini untuk buat bun seperti yang ada dijual di kedai roti.









Bahan-bahannya:

2 tin susu air
2 sudu teh yis
1 sudu garam
8 sudu makan gula
1 kilo tepung gandum
2 sudu ovallete
4 sudu marjerin
sedikit minyak masak untuk memegang adunan nanti

Cara :
Masukkan semua yis dan gula ke dalam air, kacaukan. Masukkan semua bahan lain dan adun guna mesin pengadun atau uli dengan tangan aje.
Bila adunan dah sebati, biarkan ia kembang. Lepas tu, adun semula dan bentukkan ikut suka . samada diletak inti atau kosong sahaja. biarkan adunan kembang dan bakar hingga masak. Bila masak, sapukan dengan marjerin dan sedia untuk dimakan...ummm...sedap makan semasa masih panas



No comments:

Post a Comment