TEMPAHAN UNTUK KAWASAN SIBU DIALU-ALUKAN.. Pengumuman : Kelas masakan dan produk kami ada dijual di Tkt. 1,Shoplot 26, Lorong satria 2B,Taman Desa,Sibu mulai 15 SEPTEMBER 2012. Sesiapa yang berminat sila hubungi admin di 013-8174166 Kami juga ada menjual produk lain. Keterangan lanjut, sharingiscaringasma.blogspot.com

Thursday, May 16, 2013

Kek Fondant Handbag

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Sempena hari ibu yang lalu, saya mendapat tempahan dari seorang kawan yang inginkan kek berbentuk handbag untuk meraikan hari ibu. Pada mulanya, saya agak keberatan untuk menerima tempahan tersebut kerana tidak pernah membuat kek tersebut dan tak tahu macammana nak letak harga kek tersebut.
Membuat kek memanglah tak susah, tapi saya tak pasti berapa lama masa yang saya perlu untuk mendeco kek tersebut.. Macam-macam yang saya fikir, jadi ke tidak, nanati bila dipotong, kek tu masih firm ke tak..adoi..
Tapi setelah berbincang dengan kawan tersebut dan memberitahu beliau tempahan beliau untuk saya buat ekperiment dan harap beliau tidak demand yang perfect, jadi saya bersetuju menerima tempahan beliau. Sa charge yang minimum sahaja. labour charge tidak dikira.
Untuk kek, saya mengguna kek buah. Dari pembacaan saya, kek coklat yang padat boleh juga diguna / Boleh juga guna kek Carrot.

Inilah hasilnya....












1 comment: